Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2011 15:06 - БЪЛГАРИ И СЪСЕДИ - ПРИШЪЛЦИ ИЛИ КОРЕННИ ЖИТЕЛИ
Автор: balkanec Категория: История   
Прочетен: 17714 Коментари: 20 Гласове:
26

Последна промяна: 03.09.2011 02:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Учили сме в училище, че нашия народ - а и съседите ни - сме пришълци в тази част на света. Това е официалната версия на "държавните историци" от Освобождението насам.

В действителност нещата стоят другояче:

- Версията, че сме пришълци в собствената си страна е една нова версия, наложена официално през последните 100-150 години.

- Допреди само 150 години - столетия и хилядолетия назад - се е учила съвсем друга история. И историците от древността до 19 век разказват друга история...

Името "българи" на Балканите започва да се използва от 4 век. С него старите историци наричат същото местно население, което по-рано е известно с имената мизи, "траки", пеласги и пр.

Многобройни примери и от фолклора, етнографията, обичаите, бита, традициите, езика - свидетелстват, че българите сме местен народ.


ШКОЛАТА НА ФАЛШИФИКАТОРИТЕ

- От Освобождението у нас е на власт една историческа школа - "Златарската" - по името на Васил Златарски, обявен за "Баща на българската история". Тя се е срастнала с държавата и е една и съща при всички управления. Налагането й не е резултат на научно превъзходство, а на политически интриги и чиновнически кариеризъм. Основателите й са изобличавани във фалшификации - и от наши и от чужди учени - а "кариерата" й е изпълнена със скандали.

- Почти всичко, което сме учили в училище е резултат на едностранчивите съчинения и историческото инженерство на тази школа. Доказателствата на нейните историци - за версията, че сме пришълци - всъщност са малко, изворите им също са бедни, но смелостта и творческия им размах са големи.

Историята, че българите сме доведени на Балканите отдалеч от Аспарух е една недоказана легенда - мит, който се налага у нас след Освобождението. Няма сериозни доказателства за такова далечно преселение. Нито за тюркски, ирански, памирски и пр. чужд произход на нашия народ.

- Безпътицата на привържениците на чуждия ни произход, може да се види в обзори като този: "Теории за произхода на древните българи". Защо тези историци като побъркани търсят произхода ни по Земята - и никъде не го намират - те си знаят. А данните за балканския ни произход са внушителни и многобройни. Точно тях търсачите на митичната "прародина" винаги заобикалят и никога не виждат.

 

КОРЕННИТЕ ЖИТЕЛИ НА БАЛКАНИТЕ И АНАТОЛИЯ

Местните жители на Южните Балкани са "пеласгите" - коренното, пред-гръцко население. Пеласгите живеят тук преди идването на гърците - за това няма спор сред днешните историци. Херодот-І-57: "атическият (предгръцки) народ бил пеласгийски".

"Според Херодот, по-раншното име на Гърция било Пелазгия.”
Христо М. Данов - „Христоматия по история на стария свят” (ДИ „ Наука и изкуство", София, 1976 г.). Херодот-ІІ-56

Нямало е спор и сред древногръцките автори - те разказват, че когато гръцкото племе пристига тук, то заварва "пеласгите" и попада в техния свят. Това е един свят от родствени народи на Балканите и Анатолия, с развита цивилизация и култура, които очароват и грабват гръцките пришълци. До такава степен, че гърците пожелават повече от всичко да ги притежават - и да направят местната култура своя. Те добиват фикс-идея - да усвоят тази цивилизация и буквално да я откраднат от местните жители.
Започват с възхищение от "пеласгите" и ги наричат "богоподобни", заради всичко което виждат у тях. Дори в гръцката митология им "дават" най-благородния произход - от "Пеласг - син на самия Зевс". Но когато усвояват местната култура, те вече искат да я направят само своя и да заличат всеки спомен, че някога не е била тяхна. Ревността им срещу местното население стига до там, че тези, на които по-рано са казвали "богоподобни", по-късно започват да наричат "траки" - в гръцкия език обидна дума - буквално "варвари", "диваци", "чужденци", "неелини". И им отричат правото да имат каквото и да е общо с т.нар. "елинска култура":

Географът Страбон: „Пелопонес преди да дойдат елините бил населяван от варвари. Но също цяла Гърция била някога населена с варвари, ако човек сам съди по преданията."

Многобройни са свидетелствата, че тези родствени пред-гръцки народи, са същите, които обитават Балканите и Мала Азия и днес и се наричат българи, сърби, хървати, "македонци", а също и "румънци", дори "турци" (в голямата им част). Това се опитват да скрият още от древността гръцките пришълци - като отричат правото на местните народи над културата им, те стигат дотам да им отричат и правото върху собствената им земя. Тази гръцка идея - да се преправи историята - достига пълната си сила в Ромейската империя, когато в нея се налагат гърците.
 

ВИЗАНТИЙСКА ПРЕРАБОТКА НА БАЛКАНСКАТА ИСТОРИЯ

Придворните официални византийски летописци след 7 век провеждат мащабна и продължителна кампания за прокарване на идеята, че местните са чужденци, а пришълците (гърци) са местни хора.

Тази отдавна разработена версия преди 100-200 години приемат наготово за свой шаблон и налагат повечето официални историци на Великите сили - до днешната епоха. Чуждите историци, когато се отнася за българската история обикновено се доверяват на българските историци. А те поддържат гъркоманска линия.

Цикълът на някогашната гръцка фикс-идея е завършен и тя е извървяла своя пълен кръговрат: "Културата и цивилизацията са изобретени от гърците, подети са от римляните и са завършени от Западна Европа."

А историята извън тази версия? Историята, която се е знаела допреди 100-200 години и за която има всякакви примери от историци и писатели от изток и запад, български и чужди, средновековни и древни? За общоприетата стара история - отпреди 19-20 век - свидетелстват дори и самите привърженици на чуждия ни произход - например:

Йордан Табов: "На специалистите е добре известно, че в средните векове българите са считани за старо местно население на Балканския полуостров. Например Константин Иречек (един от основателите на Златарската школа) пише буквално:
 
В средните векове южните славяни често са смятани за аборигени (коренни жители); но това е недоразумение, произлязло при четене на древните писатели поради  незнание на историята.”
 
И така оказва се, че четейки “древните писатели”, нашите средновековни прадеди са грешали. Такива неща са възможни. Но все пак е интересно да разберем: какво са писали древните писатели и как трябва да се тълкуват “правилно” техните сведения?"

Петър Добрев -  най-известният популяризатор на "памирската теза" за произхода на българите:
Съгласно една доста разпространена във Византия традиция на българите се е гледало като на народ, произлизащи от древното тракийско племе бриги или фриги. Преки сведения за това е оставил Димитрий Хоматиан.”
Петър Добрев - “Необясненото и необяснимото в ранната българска история” - стр. 145 - 148" http://n-dimitar.hit.bg/kniga/kniga4.html


 

ВЪНШНИЯТ ВИД НА МЕСТНОТО НАСЕЛЕНИЕ



image

Древно изображение на борци от остров Тера с чубмаси и перчеми. Типичен пример за "прабългарска" прическа - обръсната глава, перчем и плитки

 

image

Глава с чумбас от неолитно селище в Невали Кори, днешна източна Турция. Близки родственици на пелазгите са населявали и Мала Азия. (Виж Българите в Мала Азия от древността)

 

image

Жени от остров Тера със същата прическа

image

 

 

image

Изображение на Александър Македонски с чумбас. Върху короната на българските царе е изобразен Александър Велики. Те го смятат за български цар, а себе си - за негови наследници.

Тази прическа е една отличителна черта на негръцкото (предгръцкото) население на Балканите.

Древногръцкият историк от 1 век Плутарх обяснява, че това е обичай на абанти (пеласгийско племе) и на мизи (тракийци).

Плутарх

 image

image 

Ние сме носели перчеми до преди 100 години по селата. От криворазбрана цивилизация, даскалите /"европейски" възпитаници/ са карали българските деца да си остригват перчемите.

(Райко Сефтерски. Принос към проучването на "перчема" или "чомбаса" у старите българи. Авитохол. 2002, кн. 21, с. 38-48)

 

Прическа чембас при българин от епохата на Възраждането (Павлович, 1872)


 

КОИ СА ПЕЛАСГИТЕ


Раковски - един от най-големите наши историци пише:

 image

"Това племе или голям род, познато в елинската стара повестност под общото и обширно народно име пеласги, не е друго освен българи, изкривено от гръцките описатели поради недостатката на езика им. (Че гръцките описатели много странни речи писани с "б" са писали с "п" върху това можеме наведе много примери. Отечеството Александра Македонскаго, кое се е съхранило и до днес в правото си наименование Бела или Белица, тии са го писали в старост Пелла а днес Мпелитса. Тъй и множество други.)" http://ziezi.net/trakite2.html
БЪЛГАРСКА СТАРИНА, МЕСЕЦ ЧЕРВЕН (ЮЛИЕ) 1-И. БУКУРЕЩ, 1865

image

Пела (Бела)


Наистина да се изговори име като "Мпелитса" е ... трудно. Раковски днес е грубо отричан като историк, а неговите исторически трудове са "пропускани" даже и в "събраните му съчинения" (т.е. буквално цензурирани). И не без причина - най-забележителното при него е, че той е съвременник на появата на новата версия на историята - че сме пришълци отнякъде. И я посреща с убийствен присмех. Раковски пръв развенчава "историята" от днешните ни учебници. По-старите историци и летописци преди него изобщо не са я коментирали - по простата причина, че не са я познавали и не им е хрумвало, че ще дойде ден, историците да обявят, че българите са дошли в България отнякъде.

 

ПЕЛАСГИ, ТРАКИ И МАКЕДОНЦИ - ЕДИН И СЪЩ НАРОД

Древните гърци наричат местните жители отначало пелгари, а по-късно - "траки".

Че пеласгите и траките са един и същ народ е мнение на редица наши и чужди учени - Ал. Фол, Вл. Георгиев, В. Дюруй и др.

В своя труд за старите цивилизации "Светът на легендарна Гърция" френския изследовател Виктор Дюруй посочва, че в античността траки, пеласги и илири са били считани за три клона на една и съща общност. image

image Академик Владимир Георгиев смята, че трако-пеласгийския език е говорен в Юго-Източна Европа още от Неолита.

...
 

Г. Сотиров - ELEMENTA NOVA PRO HISTORIA MACEDONO - BULGARICA:

В стари времена държавата на македонците се е наричала Ематия, а населението й – пеласги, казва през 1 век римския историк Помпей Трог.

През 2 век пр.Хр. гръцкия пълководец и историк Полибий нарича траките и македонците omogenes т.е. хора от един и същи народ, род или раса.

 

ЕДИНСТВОТО НА ЖИТЕЛИТЕ НА БАЛКАНИТЕ И АНАТОЛИЯ

В древността те са единен общ свят, а местните хора са близки родственици. Техните "народи" и "племена" нерядко се разделят и една част се преселва от Балканите в Мала Азия - и обратното. Дошлите от Анатолия без проблем се смесват с жителите на някоя балканска област, а дошлите в Мала Азия - с малоазийските жители. Понякога леко променят името си, за да се отличават от непреселилите се свои сънародници. Част от бригите стават фриги, част от меонците - пеонци, гетите - хети и пр. - според това в коя посока са пресекли Босфора. Така има две Мизии - едната е на Балканите, другата е в Анатолия. А проблемите започват с появяването на гърците и не са престанали до ден днешен...

image

Това е описвано често от старите автори:

Плиний Стари говори за мизо-македонци в Мала Азия, които са се обединили в Ефес. Йоан Цеца през 11 век, също говори за тези "мизомакедонци".

Всички антични автори са съгласни, че Македония е била част от Пеония, а Йоан Цеца казва ясно: "Пеоните са българи". Границата между Македония и Гърция е реката Пеней в Тесалия - това е родината на мирмидонците - войниците на Ахил от "Илиадата" на Омир. За мирмидонците Йоан Малала, творил в VII век, твърди безусловно, че са българи.

http://ziezi.net/sotiroff.html

...

Йоан Зонара - речник: "Илири, варвари, траки – мисля, че са българите."

Големият византийски хронист Йоан Зонара е живял през XII век написва свята “История” след проучване на най-известните историци на своето време и други неизвестни извори. Зонара познавал основно Византия като държава и населението й. Заемал е висока служба във византийския дворец. Той е един от най-добрите историци на Византия. Към историята си накрая прилага речник, който е изключително ценен за нашата история, с него окончателно се установява какви са били траките и има ли разлика между тях и българите.

"Извори за българската история", том 14 - http://www.bulgaria88.narod.ru/ELEMENTANOVAPROHISTORIAMACEDONO.htm

...
 

ЕЗИКЪТ НА КОРЕННИТЕ ЖИТЕЛИ
 

"Българи в Троянската война" - Йордан Табов:  (Като PDF , Като текст)

През античността населението на източната и южната части на Балканите е наричало черното, бялото, житото и земята със същите думи, с които българите ги наричаме и днес.

- Античната река Черна е приток на Дунав. В някои стари ръкописи тя е наречена “Аква негра” - “черна вода” - и изследователят Мюленхоф е направил извод, че думата “черна” е имала в "тракийския" език същия смисъл, който има и до ден днешен в българския.

- balio(s) - “бяло” (без гръцкото окончение “s” думата е balio).

- sitos - "жито".

- seli(s) - място за сядане, село, селище.

- пеласгийската дума тачъ(с) [tachys] - бърз, тича.

- Един от най-авторитетните познавачи на антична Гърция - Дж. Пинсент дава името на тракийската богиня на плодородието “майка земя”: Zemelo.

Всички тези думи са пеласгийски.
 

ОДРИНСКОТО ЦАРСТВО

В земите на Одриското "тракийско" царство е българския град Одрин. Как се е писало името на жителите му - “одринци” - на старогръцки? Не е ли “одриси”.

...

 

ПИСМЕНОСТТА НА ДРЕВНИТЕ БАЛКАНЦИ

инж. Емил Живков - Зиези: "Траките са Българи"

При разкопки след Втората Световна война американският археолог К. Леман открива на остров Самотраки надписи, които определя за "тракийски" - на около 40 керамични фрагмента от VI-III в.пр.Хр. Голямо било учудването на научния свят, когато се оказало, че в тях се среща българската "кирилска" буква "Б". Леман тълкува този знак като "Б" /b/.

"Кирилска" буква в античен "тракийски" текст не е прецедент. Известни са и надписи от остров Тера, които съдържат подобни букви "Б".
 

image
Рибар от о-в Тера с чумбас - плитка и перчем


Много от надписите от Самотраки съдържат думата "ден" или "дин", в очевидна връзка със старобългарската дума "дьнь" - "ден".  Другите български думи, които се откриват в надписите са: "дена", "века", "оно", "ли", "дел", "пито", "леси", "ле", "то".
 

ТРАКИЙСКИТЕ ДУМИ СЪВПАДАТ С ДНЕШНИТЕ БЪЛГАРСКИ

Днес на науката са известни едва около 200 тракийски думи. Близо 80 от тях имат пълен аналог с думи от съвремения и средновековен български език. Доказани са прилики на местните, родовите и личните имена, близост в граматиката и в смисловата структура на изречението. Такова подобие между античен и съвременен език не може да бъде случайно. То е напълно съизмеримо с нивото на съхранение на старогръцкия език у днешните гърци.

...

ЛЕГЕНДАТА ЗА ПРОИЗХОДА НА ПЕЛАЗГИТЕ И НА БЪЛГАРИТЕ

Легендата е, че българите са произлезли от митичния родоначалник Българ. Тя е широко разпространена у старите автори и се среща например:
- в “Хрониката” на Лъв Дякон: “... по името на своя родоначалник Болгар страната си започнали да наричат Болгария.”
- в латинския превод на хрониката на Теофан, направен от Анастасий Библиотекар.
- у Михаил Сириец.

Легендата за пеласгите: “Пеласги – най-древното население на Гърция, потомци на митичния Пеласг, син на Зевс, роден в Аркадия (митична страна на щастието).”

Съвпадение на две различни легенди? Възможно е. Но като се добави, че името на героя, което днешните учени погрешно четат като "Пеласг", древните гърци са изговаряли Пелгар, по-вероятно е друго: излиза, че това е една и съща легенда - разказвала се е тук и там, минавала е от една хроника в друга.
Йордан Табов

...

 

ВИЗАНТИЕЦЪТ, КОЙТО НИ ОТВАРЯ ОЧИТЕ

Пак за лъжите на гърците

Визнтиецът е Иван Цеца (Иван Цецо, на гръцки Йоан Цецес) - виден византийски учен, историк и поет от ХІ-XII в. Лъжите са опитите на придворните византийски хронисти да подменят миналото на Балканите и да "изхвърлят" българите от него.

Йоан Цеца е един от най-образованите учени на времето си, с енциклопедични знания. За изследователите на античността той е безспорен авторитет; неговите сведения се ползват с такова доверие, че от цитати в негови произведения и записки, специалистите възстанавяват загубени ценни антични текстове на други автори.

Той енергично развенчава една прокарваща се заблуда - че българите са късно дошли на Балканите. И твърдо напомня,  че античните пеони, населявали територията на днешна централна и северна Гърция, са българи:

“А пеонците са българите. Не вярвай на глупаците,

да смяташ, че пеонците са различни от тях.

Те (глупаците) смятат, че Аксиос е различен от Вардара."

Йоан Цеца - „Хилиади”. "Гръцки източници за българската история" т. Х, Изд-во на БАН, София, 1980, с. 105

 

image
Пеон - лека конница


Прави впечатление полемичният стил на Цеца. Той нарича “глупаци” някакви хора, които считали, че пеоните не са българи и реката Аксиос не е Вардар. Опонентите на Цеца - “глупците” – са  византийските “елинизатори”, които са въвеждали на територията на Византия гръцки названия вместо местните. Спорът на Цеца с тях е свидетелство за методите, с които е била провеждана “елинизацията”.

Същото казва и Йоан Зонара - "речник": "Пеонци - латинско име или тракийския народ македонци. Тези са така наречените панонци. Панонците са българи. Панонци – българите, Панония – България. Склавиния – България."

(Според старите автори "панонци" е по-ново име на пеонците


Пеония

Един от градовете на пеонците е Битоля (Пелагия). Сред столиците й са били Билазорон (Велес) на река Вардар и Стоби (днешното село Стоб, Кюстендилско).

image

 Имането на пеоните включва златни и сребърни монети

image

 

Пеония на картата:

image


Днешните ни историци наричат Йоан Цеца "архаизатор", защото давал на българите антични имена. Той пък ги е нарекъл кратко и ясно: "глупаци"...

 

КАК ОБЯСНЯВАТ СВИДЕТЕЛСТВАТА НА СТАРИТЕ АВТОРИ ДНЕШНИТЕ ИСТОРИЦИ ОТ ОФИЦИАЛНАТА - ЗЛАТАРСКАТА ШКОЛА?

Стараят се доколкото могат да ги опровергаят, но не е лесно. Трудно се спори с Херодот, Страбон, император Константин Велики, император Константин Багренородни, Йоан Цеца, Малала, Зонара, Йоан Екзарх, цар Калоян, Паисий Хилендарски, Софроний Врачански, Георги Раковски и много други - със свидетелства от няколко хилядолетия история... Най-лесното е такива свидетелства просто да не стигат до публиката, затова доколкото могат ги прикриват, подправят и фалшифицират. (и в миналото гърците системно са унищожавали български книги.) Но винаги се намират други историци, които изваждат такива доказателства.

На всяко такова свидетелство се търси слабо място. Най-особени неща стават с тълкуването на преводите. Понякога стават особени неща и със самите съвременни преводи.

Ако извора е препис от по-ранен оригинал, се обявява за фалшификат - като картата на на Евсевий Кесарийски от 4 век с името "България" на нашите земи, запазена в препис от 12 век - въпреки, че по този принцип би трябвало да се обявят за фалшификати и повечето известни паметници на цялата антична литература. Далеч не всички антични съчинения са запазени в оригинала на автора.

При географски описания за някое събитие, се търси да се докаже, че стария автор бърка географията и е допуснал недоразумение, без да е наясно с местностите. Ако други стари автори потвърждават - значи всички са преписвали един от друг без да мислят. Или събитието се "пренася" - от Балканите на друго място - по възможност някъде на североизток. Всяко съвпадение или подобие на географски имена е добре дошло. В обширните дължини, където се преливат Азия и нейния полуостров Европа има толкова много местности, че намирането на подобни имена далеч не е невъзможна задача.

Така е и с годините, в които са ставали събитията - тук идват на помощ разликите в календарите и всяка възможност да се докаже, че е объркана поредността на събитията.

Един аргумент винаги е постоянен - колкото и многобройни да са свидетелствата, за всяко едно винаги се казва, че е само единичен случай.
 

МИТОВЕ, ЛЕГЕНДИ И ШАБЛОНИ

Предрасъдъците, с които сме обсипани от учебникарската история са общоизвестни:

 - "Ние сме на кръстопът и кой ли не е минал оттук. Затова никой не може да каже кои сме и какви сме." Това обаче не важи за гърците - и преди и сега те са си ... "гърци". Тези, които не са минавали оттук са толкова много, че страници няма да стигнат. "На кръстопът" са повечето области и страни по планетата.

- "Колко ли чужденци са били тук." Чужденците винаги са били многократно по-малко от местните хора. И не повече отколкото в почти всяка друга страна на света.



Това е статия от поредица, която съм съм събрал тук:

ДРЕВНАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ НА БАЛКАНИТЕ

 




Гласувай:
30
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. letopisec - не, съседите ни македонци
01.09.2011 15:18
не са пришълци; те, милите, са си тук от времето на пеоните :-)
цитирай
2. balkanec - Обаче не само те
01.09.2011 15:24
цитирай
3. vmir - Добре подредена аргументация,
01.09.2011 17:11
само да добавя в подкрепа, че преди много години попаднах на древноегипетки текстове и бях поразен от разминаването им с глупостите, които ни учеха за Египет. После осъзнах, че над две жилядолетия за Египет се съди по описанията на Херодот, а текстовете, на които попаднах, бяха прочетени съвсем наскоро. Във въпросните древни египетски текстове се говори за хората, професиите и изявите им като зависещи ЕДИНСТВЕНО от свободната им воля, и никъде няма и дума за роби. Няма да коментирам Херодотовия Египет, защото той все още доминира (напълно незаслужено) в наложената през вековете представа за древния Египет. Същото важи и за историята на останалите страни, описани от техните неприятели.


Поздравления!
цитирай
4. germantiger - ...
01.09.2011 17:13
Александър Мегалото никъде и никога не е скулптиран или изобразяван с чумбас.
Не бъркай орнаментиката и "оперяването" или конската опашка на шлема с чумбас от собствени коси.

За другото написано от теб;

- за някои пасажи мога да споря
- за други абсолютно ще се съглася
- няма съмнение, че историята която се внушаваше на българите, особено в червено време обслужваше руснаците, а в миналото е обслужвала било гръцки интерес, било слабо австро-унгарски!

Сред чужденците извратили българската история първи стоят руските панслависти - факт.
цитирай
5. sparotok - за чембаса
01.09.2011 19:54
За чембаса ще добавя това, че в село Дуванлий обичая да се бръсне главата и да се оставя кичур коса е практикуван поне до 1923 година.

Прическата показана на картината на Николай Павлович е наречена от Прокопий хунска мода, по-стария Плутарх обяснява, че по този начин бръснели косата си абантите ( пелазги), мизите ( наречени по-късно българи), а е самия Тезей - основателя на Атина.

Има едно тракийско племе наречено кикони, поне за мен кикони идва от кика ( другото име на чембаса), все пак Омир нарича траките акрокоми - имащи коса на върха на темето.

Лошото е, че истината ще срути кули от лъжи, а лъжците се страхуват панически от падащите камъни...

Поздрави!
цитирай
6. syrmaepon - Ако ще ги търсим по прическите - ето още един
01.09.2011 21:42
Байсангур Беноевский

http://all-chechnya.at.ua/blog/bajsangur_benoevskij/2009-12-09-5
цитирай
7. syrmaepon - Айдар
02.09.2011 09:16
това е името на казахския чембас.Вярват,че има охранителни функции,като пренасочва вниманието от човека.Означава - прогонващо уроки.

"Айда́р — у казахов и ряда других кочевых народов чуб волос на голове мужчины. Волосы на головы выстригались и оставлялся лишь один большой клок волос в виде чуба, обычно на темени или затылке. Зачастую он заплетался для удобства в косичку, но мог и не заплетаться. Не путать с кекил, который представляет собой чёлку спереди и носился молодыми людьми не вступившими еще в брак. Скорее всего и айдар и кекил имели магическое значение для тенгрианцев (казахи были тенгрианцами в прошлом) и носились как оберег, защита. Эта причёска изредка применяется и поныне у казахов.
Этот термин встречается у Даля и Макса Фасмера как казачья прическа:"

http://donbass.name/uploads/posts/2011-05/1306138702_qazaqaydarar2.jpg
цитирай
8. missionpossible - Поздрави
02.09.2011 11:08
за положените усилия!
Браво за постинга!
цитирай
9. balkanec - За медальона с Александър
02.09.2011 15:44
Публикуван е в руски сайт:
http://www.trinitas.ru/rus/doc/0012/001b/00121545.htm

Поисках от редакцията им координатите на автора на статията. Свързах се с него и го помолих за повече подробности. Той отново ми потвърди това, което е написано и в статията:

"Явно видно, что грива на голове Александра устроена поверх волос, следовательно, она составляет часть социально значимого облачения, вместе с диадемой на лбу."

Самият той изследва разпространението и значението на тази прическа и счита, че медальона изобразява именно чумбас.

Изображението на Александър не е изолиран фрагмент.
Има достатъчно данни, че тази прическа е разпространена на Балканите от още по-древни времена - именно у пред-гръцкото население.

И още:

"...От този период са известни и други имена - на сестрата на Александър Македонски - Кина - и дъщерята на гетския цар Котилас - Меда, които се срещат сред българите и сега."

Рожденото име на Александър (според арабски източници) е Искандaр. Александър е гръцки вариант на името. И днес у нас има подобни имена - Божидар.

http://bgsviat.narod.ru/drevnobulgarskaistoria/MiziaTrakiaMakedonia.htm
цитирай
10. germantiger - ...
03.09.2011 01:13
balkanec неясен си или грешиш?!

На медальона гривата на шлема не е връху косите на Александър, още повече няма диадема, а боен шлем, вижда се ясно и това не е изолиран случай, а подобни изображения са хиляди в Античността- изображенията на войни и пълководци с шлем. По медалчьона не може да съдиш за никакъв чумбас на самия Александър, айретен, че той е описван от Руф, Арриан и Плутарх и никъде няма и една дума за чумбас!
цитирай
11. get - - Специално за syrmaepon !! - от мен ! :))
03.09.2011 10:32
syrmaepon написа:
Байсангур Беноевский

http://all-chechnya.at.ua/blog/bajsangur_benoevskij/2009-12-09-5

През ХVІІ век турският султан Мехмед ІV Авджи пише следното писмо до запорожките казаци (според "Дарвинский сборник истории Запорожской Сечи"):
„Аз, султан и владетел на Блестящата порта, син на Мохамед, брат на Слънцето и Луната, внук и наместник на Бога на земята, властелин на Македонското, Вавилонското и Ерусалимското царство, на Велики и Малки Египет, цар над царете, властител над властителите, несравним рицар, непобедим от никого воин, владетел на дървото на живота, неотстъпен пазител на гроба на Исуса Христа, попечител на самия Бог, надежда и утешител за мюсюлманите, страшилище и велик защитник за християните, ви заповядвам, запорожки казаци, да ми се предадете доброволно, без всякаква съпротива и да не ме безпокоите с вашите нападения.

Турски султан Мохамед IV”


На което запорожците отговорили (според “История на запорожките казаци” от Д. Еварицки):


„Запорожките казаци до турския султан! Ти, султане, дявол турски и на проклетия дявол брат и приятел, на самия Луцифер секретар. Какъв по дяволите си ти рицар, като с гол гъз таралеж не можеш да убиеш. Дяволът сере, а твоята войска яде. Няма да успееш, кучи сине, синовете християнски под себе си да имаш, от твоята войска не се боим, по земя и вода ще се бием с тебе, мама ти ще изпона#бем. Ти си вавилонски готвач, македонски дърдорко, ерусалимски самохвалко, александрийски козел кастриран, на Големи и Малки Египет свинар, арменски злодеец, татарски пръч, каменецки палач, на целия свят и подсвят шут, на отровната змия внук и за нашия х#й закачалка. Ти си свинска мутра, конски задник, ръфащо куче, некръстена глава, да ти #бем майката. Ето това ти казват запорожците, никаквецо. Няма и свинете християнски да пасеш. А сега свършваме, защото не знаем датата и календар нямаме, месецът е на небето, годината си отива, а денят тук е като при вас, за което целуни по задника нас!

Подписали: Кошевой атаман Иван

П.П. пък ето нагледно - Как пишат писмотор нашите братя казаци с чембаси: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Repin_Cossacks.jpg

подписал: бан ГетКан тауроскитский, той и козашки хурунжий :))
цитирай
12. iuliuscaesar - я гета и тука срал.
03.09.2011 16:46
я гета и тука срал.
цитирай
13. virtu - Юлчо и тук си пъхал носа !
03.09.2011 18:03
:))
цитирай
14. get - - Май изтървахме добрият тон ? :((
03.09.2011 18:35
iuliuscaesar написа:
я гета и тука срал.


"Злият човек е като въглена, ако не може да те изгори, ще те очерни" -
казано от скита Анахарсис, един от Седемте атински мъдреци !!

- Това, за фанариотите "историци" и прабУлгаристите също !!
цитирай
15. iuliuscaesar - постингът е прекалено дълъг за да се ...
04.09.2011 10:00
постингът е прекалено дълъг за да се коментира всичко. но това което си го оцветил в черно - още от 3 век името българи започва да се използва на балканите е абсолютно невярно.

за пръв път сведения за българи на юг от дунав има по времето на Зенон. и то извикани като наемници.
цитирай
16. iuliuscaesar - имах предвид от 4век.
04.09.2011 11:33
имах предвид от 4век.
цитирай
17. balkanec - От 4 век
04.09.2011 13:50
съм писал.
цитирай
18. merlin68 - Много добър пост, поздрави!
06.09.2011 18:02
Много добър пост, поздрави!
цитирай
19. marknatan - ето тази снимка, "Глава с ч...
23.09.2011 06:57
ето тази снимка,"Глава с чумбас от неолитно селище в Невали Кори, днешна източна Турция. " обикновено я използват за да се докаже връзката на тея от Невали Кори със Индусите и точно същия чембас.
Виж тук може да има в/ка му неолитното население издялкало каменните ниши в родопите,представлщващи т.нар.небесни погребения(храна за лешоядите)

и още един коментар за "Ние сме носели перчеми до преди 100 години по селата. От криворазбрана цивилизация, даскалите /"европейски" възпитаници/ са карали българските деца да си остригват перчемите.

(Райко Сефтерски. Принос към проучването на "перчема" или "чомбаса" у старите българи. Авитохол. 2002, кн. 21, с. 38-48)

слабо познава сеферски историята на народа си
до много скоро тази прическа се носеше от възрастните дядовци ,само че което бе интересното трите плитчици бяха мънички накрая на косата(по обясними причини),а не такива пищни като на великолепната рисунка на Павлович
даже съм сигурен че и днес могат да се срещнат от тях
цитирай
20. анонимен - ГРЕШКА, ОГРОМНА ГРЕШКА
23.09.2011 12:27
- Версията, че сме пришълци в собствената си страна е една нова версия, наложена официално през последните 100-150 години.
---------------------------------------------
ТАЗИ ВЕРСИЯ е откакто се създаде Института по " Тракология" в България - а именно със създаването и тръгна НОВАТА ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ - с начало В.Златарски- Зиези - Цонев и т.н. Горе долу има - няма 50 години назад.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: balkanec
Категория: Новини
Прочетен: 1879230
Постинги: 137
Коментари: 1647
Гласове: 3052
Архив