Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 14:01 - Ритуалните убийства 2 - процесът в Триент
Автор: balkanec Категория: Други   
Прочетен: 8809 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 23.03.2012 00:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Съдебните процеси за ритуални убийства не са един и два. Само през втората половина на 19 в. се водят процеси из цяла Европа, които разбунват духовете. Някои са широко отразени в пресата - за отвличания и ритуални убийства на християнски деца от еврейските синагоги.


ПРОЦЕСЪТ В ТРЕНТ:

ИЗТЕЗАНИЯТА И СМЪРТТА НА СВ. СИМОН

През 1475 г. в тиролския град Трент (днес в границите на Италия) тайнствено изчезва малкото момче Симон Херберт.


image
Евреите убиват Св. Симон (дете) - фасада на тиролска черква. Неговите мощи и сега се намират в храма на Апостолите Петър и Павел в Трент.


THE TORTURE AND DEATH OF SAINT SIMON OF TRENT

... След това отрязват парчета месо от ръката и краката му и събират течащата кръв в съдове.
Накрая мъчителите наподобяват разпятие като държат потръпващото тяло с главата надолу и с разперени ръце и казват:
"Вземи това, разпнати Исусе. Както нашите предци го направиха веднъж, та да може всички християни по суша и море да загинат."
След това побързват да вечерят. През това време детето е починало и го хвърлят в реката покрай къщата.
След това радостно празнуват Песаха...




Същата история разказва и еврейския дисидент и антиционист Израел Шамир в коментара си (на англ.) за книгата-разследване "Кървави пасхи" на италианския равин Ариел Тоаф.

image

Израел Шамир - страница на български





Тази мрачна история е разказана и в "Еврейските ритуални убийства" на М. Есив:

От известните ритуални убийства на епохата - 15 в. - най-известното става мъчението на св. Симон Триентски.
Вдигналият голям шум процес в Триент през 1475 в. е знаменателен с това, че всички подсъдими са признали, че са извършили ритуала и са разкрили тайната на употребата на кръв в еврейските обичаи.



image
Trient


Историята

Привечер на велики четвъртък - ден преди еврейския Песах - малкия Симон седял пред къщи. Баща му Андрей Херберт работел на полето, а майката била на черква. Щом се върнали, започнали да го търсят, включили се и съседите. Накрая решили, че детето се е удавило в близкия ров. Но като го претърсили, не открили нищо. На сутринта бащата отишъл да съобщи на епископа - княз Йоан ІV фон Гиндербах. Градските власти започнали да издирват детето навсякъде. Блокирали града.

Тръгнал слуха, че евреите са откраднали малкия Симон. В Трент имало само три еврейски семейства - главите им били Самуил, Товий и Анжело. В дома на най-видния - Самуил - била и синагогата и училището за еврейските деца.
Властите решили да обискират дома му. Самуил ги посрещнал предизвикателно и се възмутил, че го притесняват и с присъствието си му оскверняват къщата преди Песах. Не намерили нищо.

Но в неделя вечерта евреина Товий съобщил на градския съдия, че евреите са намерили момчето в рова. Общинарите отишли на мястото. Епископът-княз наредил да преместят тялото в дома на Самуил - това била най-близката къща. Там при огледа станало ясно, че детето не се е удавило, а е било убито. Трупът не бил подут като на удавник, от дясната страна и крака били изрязани парчета месо. Цялото тяло било осеяно с прободни рани и обезкръвено.
При тази гледка княза извикал: "Това престъпление може да е извършено само от врагове на Христовата вяра! Призовавам те, Господи - днес празнуваме твоето Възкресение - за свидетел, че това няма да остане ненаказано!"
Той наредил тялото да не бъде погребвано, а първо да бъде освидетелствано медицински.
Освидетелстването установило: няма признаци от удавяне - детето е умряло от насилствена смърт, след като кръвта му е била източена още преживе - белезите от раните изключват всякаква възможност за ухапвания от плъхове, мишки или драскотини от камъни.


image


Показанията на евреите за откриването на тялото били противоречиви и затова подозрението паднало изключително върху тях. Всички евреи били арестувани и поставени под наблюдение.
Огледали пак рова и се оказало, че е ограден откъм съседната къща, откъдето водата изтичала през решетки и трупа не може да е минал през тях. Доказало се, че детето не може да е било довлечено от водата пред дома на Самуил.
Имало и свидетели, които чули детски плач откъм синагогата - две съседки и един стражар.

Започнал прословутия процес - на подсъдимата скамейка застанали общо 20 евреи от трите еврейски къщи в Трент. Отначало всички отричали, но при вида на доказателствата започнали да признават - кой е участвал в ритуалното убийство и кой е се е включил по-късно в поругаването на трупа на момчето.


Признанията

Показанията на всички били сходни:
Във вторник главите на трите семейства се събрали да видят пасхалното теле. Анжело казал:
 - Имаме месо за трапезата, но ни липсва нещо, което е най-важното за нашия култ.
Разменили мнения и единодушно решили да откраднат едно християнско дете и да го заколят в дома на Самуил. На съвещанието бил и стар евреин на име Моисей, който живеел в дома на Самуил и се ползвал с известен авторитет по религиозните въпроси.
Избрали Товий за задачата да открадне дете.

След два дни на велики четвъртък в ранната вечер, когато цялото население било на черква, а улиците били безлюдни, Товий видял малкия Симон Херберт, който си играел пред къщи. Той отишъл да си играе с него, започнал да му говори усмихнато, примамил го и го отнесъл в дома на Самуил. Като се озовало там, момчето започнало да плаче и да вика майка си. Залъгали го със сладкиши и играчки.


image
Убийството на Симон Херберт - Liber Chronicarum


Когато нощта пада, започват безмилостния ритуал. Занесли детето в синагогата. Участвали осем евреи. Съблекли го голо. Самуил му вързал кърпа на шията, за да задуши виковете. Стария Моисей взел клещи и откъснал от бузата му парче и го хвърлил в един съд. Бликналата кръв събрали в паница. Същото повторил и Самуил, а след него - и останалите. Щом кръвта от бузата на момчето престанала да тече - всички участници повторили късането от десния крак на детето.
Съдията запитал защо са късали месото с клещи, а не са го рязали. Самуил отговорил: "Направихме го, за да не помислят християните, ако намерят трупа, че детето е убито от евреите, за да източат кръвта му".
После вдигнали полуживото дете и изпънали ръцете и краката му, за да символизира разпънатия на кръст Христос. Моисей държал дясната му ръка, Самуил - лявата, а Майер Могар - краката. В тази поза настървените евреи наболи цялото тяло на Симон с игли, за да изтече всичката му кръв. Повтаряли: "Така постъпихме с Исус, нека по същия начин пропаднат всичките ни врагове!" Накрая Майер Могар ударил детето по главата и го убил. Изпели хвалебен химн. След края на отвратителния ритуал, Витан - слуга на Самуил - заровил трупчето в сеното в плевника.
Разделили кръвта по между си, а Самуил взел най-много.

Разотишли се по домовете си и радостни седнали със семействата си на пасхалната трапеза. Всеки от бащите на семействата прибавил кръв във виното си, поръсил с кръв празничната трапеза и призовал десетте египетски наказания върху всички християни. От виното с кръвта всеки глава на семейство налял на цялото си домочадие. В мацата (безквасния хляб), която била вече приготвена, не сложили кръв от Симон, но в нея имало запечена християнска кръв, изсушена и запазена на прах от други ритуални убийства.

Когато от общината дошли да обискират дома на Самуил, изнесли трупа от плевника и го скрили в зимника под дървата. На сутринта в събота готвача на Самуил - Бонавентура занесъл тялото пак в синагогата. Там го сложили върху ковчежето със законите, с надежда че на това място няма да правят обиск. Направили утринна молитва и след нея Моисей и Самуил започнали да се гаврят с тялото на Симон. Присъстващите евреи и еврейки крещели в истъпление: "Повикай твоя Христос и майка му Мария да ти помогнат!" Всички удряли и хулели тялото на момчето. В съда станало ясно, че в това гаврене взели участие всички евреи от двата пола, които живеели в Трент.

Трупът не им давал мира. Страхували се да го затворят в ковчежето, за да не ги издаде миризмата на разлагащо се тяло. Не можели вече и да избягат, защото всички изходи на града били завардени от властите, заради издирването на детето. Накрая решили да хвърлят момчето в рова с вода, която течала през двора на Самуил и сами да съобщят, че случайно са го намерили. Така се надявали, че ще отвлекат от себе си подозренията. А раните разчитали, че ще бъдат сметнати за ухапвания от плъхове. На съвещание било решено да не се издават един друг в никакъв случай, а ако започне дело - да се оправдават с Моисеевия закон, който забранява убийствата. Решили да повтарят, че детето е убито от швейцареца Цанезус и той е подхвърлил трупа у Самуил за отмъщение, понеже двамата се съдели и били стари врагове.


image
 

В показанията си Самуил обяснил:
"В древни времена, когато християнството не било тъй могъщо, учени евреи от Вавилон решили на едно съвещание, че кръвта на измъчван християнин помага за спасението на душата. Тази кръв трябва да бъде източена от християнско дете и при изтичането й, то трябва да бъде убито в положението на Христос на кръста. Детето трябвало да е момче, не повече от седем годишно. В краен случай - и по голямо. Жена не е подходяща, защото ритуала е за поругаване над Исус. У американските евреи, които са повече посветени в този култ, има писани закони, но в Европа тази тайна се предава устно от род на род. Кръвта се примесва с мацата и е достатъчно да е колкото лещено зърно. Това се прави от някое опитно лице открито или тайно, зависи доколко той има доверие на този, който приготвя мацата.
Мацата в моя дом се приготвя от прислугата и аз винаги тайно съм го вършел, но тази година го направих пред готвача Бонавентура. По време на празника на Песах, главата на семейството застава пред масата, взема чаша вино примесено с кръв и я поставя пред себе си. И всички останали стоят около масата с чаши. По средата има съд с три парченца маца с кръв и по малко от всички празнични ястия. Старейшината натапя пръст в чашата си и поръсва с вино и кръв цялата маса.  Изрича еврейските думи, които означават десетте египетски проклятия. След това казва: "Ние молим Бога да обърне всички тия наказания срещу християните!" След този обряд, той взима мацата, разчупва я и подава на всеки по късче. Изпиват виното си и след това сядат да вечерят. Така правят и на следващата вечер."

Съдията запитал трябва ли ритуалното убийство да се извършва в определени дни в годината. Самуил отговорил: "Може да се убие християнин и да му се източи кръвта в който и да е ден, но жертвата е по-приятна на Бога, ако ритуалното убийство се извърши в дните близки до Песаха."
Всички тези тайни Самуил научил не от книги, а от думите на учителя си Давид Спринц, който живеел в Полша.
Кръвта на Симон сложил във виното в четвъртък и петък. По думите му, християнската кръв се запазвала и на прах. Тя се употребявала от евреите още при обрязването. Имала свойство да заздравява рани. А кръвта на християнин, който не е убит не е пригодна за еврейските обряди. Тя е подходяща и благоприятна само когато се добива от живо тяло, при невероятни мъчения, след които жертвата умира. Всеки еврейски равин има кръв на прах. Без нея той не може да извърши обряда на обрязването.
Старият Моисей добавил в показанията си, че в ония времена, когато още нямало християни, всеки глава на семейство трябвало да изпълни този обряд с малко агне, а сега по еврейския закон, това трябва да се изпълнява само с християнска кръв. С агнешката кръв по Моисеевия закон се поръсвали само праговете на вратите, а кръвта на християнското момче се пие при обредите.


image
Simone di Trento



Съдебни борби

Вдигнатият шум от делото бил невъобразим и преминал през цяла Европа.
Пред тези доказателства, удостоверени с неопровержими данни, че ритуалното убийство е извършено по обреда и тайните зверски предписания на еврейските мъдреци - на евреите от цял свят им оставало само едно - да обявят всички участници в това страшно престъпление за побъркани. Но уликите били толкова силни, че евреите не се осмелили на такава комбинация.

Опитите на еврейството да се потули делото били предприети по най-рисковани начини. Раздвижила се цялата еврейска общност в близкия град Ровередо, която решила на всяка цена да спаси съплеменниците си. Първият опит бил да се подкупи княза-епископ Гиндербах и всички съдебни и административни лица в града. Тези опити не се увенчали с успех. Тогава започнали интриги срещу епископа и съдебните власти.
Когато разбрали, че делото е сигурно изгубено, ровередските евреи, чрез свои влиятелни приятели "либерали", които отричат ритуалното убийство въз основа на Моисеевия закон, стигнали до Рим и убедили папа Сикст ІV, че в Триент евреите страдат невинни. Той изпратил благосклонния към евреите легат епископ Джиудичи. Задачата му била да събере документите по процеса и да ги изпрати лично на папата. Също, заедно с епископа-княз, да провери достоверността на чудесата, които ставали на гроба на малкия Симон. Да състави инвентар на евреиските имущества, които да могат да бъдат конфискувани единствено от папата. Да освободи от затвора жените и децата.

Легатът стоял в Трент само 20 дни, решил, че е рисковано да приеме еврейски подкуп и се преместил в Ровередо - еврейския главен щаб. Оправдал се, че в Трент никой не смее да иде при него от страх от епископа-княз и от народа. Открито го обвинявали, че е взел подкуп от евреите.
Легатът дори се помъчил да организира бягство на подсъдимите от затвора.
Всички свидетели, които дали показания срещу евреите, по нареждане на легата били арестувани и той с мъчения ги принуждавал да се отказват от показанията си.
Когато делото отишло към приключване и евреите дали показания, последната услуга на легата Джуидичи била, обмислянето на начин да открадне тялото на Симон. Накрая поведението му принудило папата да го лиши от пълномощия.

Делото станало известно не само в германския Тирол, а и в Италия и папата наредил да го разгледа комисия от кардинали. Евреите реагирали своевремнно и бързо изпратили пари за подкупи и на тази комисия, но без резултат - кардиналите отказали подкупите.
Тогава в еврейския щаб в Ровередо избрали провокациите - разпространили внезапно слуха, че херцог Сигизмунд Австрийски е превзел Трент и арестувал епископа-княз за незаконно водене на делото.
Така или иначе кардиналската комисия заедно с експерти-юристи обявила, че процеса е воден правилно и законно.


image



Резултатът:

Евреите са осъдени на смърт. Незабавно всички евреи в областта се вдигат срещу присъдата и успяват да постигнат нов процес за обвиняемите. Води го Гуидичи от Вентимилия и потвърждава присъдата. Пак заради протестите на евреите случаят стига до съда на папа Сикст ІV. Той определя най-известния по това време професор по право - Панвино за главен съдия по делото. Заедно с шестима кардинали, той разглежда случая и отново потвърждава присъдата.

Съдът на кардиналите заявява:
"Евреите са убили момченцето Симон с цел да изпълнят един равински религиозен закон. Техния мотив е подчинен на най-извратена набожност - да се сдобият с християнска кръв за празнуването на своята Пасха."

И осемте подсъдими евреи, взели участие в убийството на Симон Херберт, били екзекутирани. Двама от тях - Витан и Майер Могар помолили преди екзекуцията да им разрешат да приемат кръщение. Затова изпълнението на присъдата им било отложено с един ден (с була на папа Бенедикт ХІV - Беатус Андреас, кн. 1, глава ІV, 4).


image




РИТУАЛНИТЕ УБИЙСТВА - НАЧАЛОТО

3 КАК СЕ РАЗЖАЛВАТ СВЕТИИТЕ

Ритуалните убийства 4 - Процесът Бейлис (1911-1913)

Еврейски признания за ритуалните убийства




ДНЕС:

2011 - съвременни ритуални убийства на християнски и мюсюлмански деца:








Гласувай:
8
0



1. andrei - Поздрав за публикацията!
27.05.2011 14:19
Истината трябва да се казва,колкото и да ги боли!!!
цитирай
2. ferdi - Много ми беше интересно да го про...
27.05.2011 15:04
Много ми беше интересно да го прочета.. и се зачудих колко ли от тези стари ритуали практикуват и до днес..
Поздрави!
цитирай
3. balkanec - колко ли от тези стари ритуали практикуват и днес
27.05.2011 15:15
Щом са ги извършвали на много места, където властта ги е преследвала, можем да си представим, какво е днес, когато те са на в една голяма част от света.

Според признания на покръстени евреи, ритуалите се пазят в тайна и от самите обикновени евреи - извършват ги само т.нар. хасиди (наричат се и фарисеи).
цитирай
4. анонимен - Ertav
04.04.2012 22:42
Това са пълни измислици.Няма нищо вярно
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: balkanec
Категория: Новини
Прочетен: 1883340
Постинги: 137
Коментари: 1647
Гласове: 3052
Архив